Ei se pyörän sisäkumi ollutkaan samanlainen kuin aiemmin. Aikaisempi malli kun oli se huoltsikka versio ja tästä tuli omin käsin pumpattava. No ei auta, tällä mennään. Tuntuis tyhmältä mennä sanomaan, ettei tämä nyt ole oikeanlainen, kun sain ne kuitenkin ilmaiseksi.

Eilen kävin mittauttamassa kolesterolin, kun ilmaiseksi pääsi. Lukemat oli 5,47 eli vähän menee yläkanttiin. Olisin sen kyllä voinut arvatakin. Harmi vain kun tämä oli pikatesti eli huonon ja hyvän osuuksia ei selvitetty. Syynä hieman kohonneeseen kolesteroliin tuskin on perusruokavalio vaan järjetön herkuttelu, varsinkin sipsit. Herkuttelu kun ei minulla pysy minkäänlaisessa hallinnassa. Se loppui kuitenkin jo muutama viikko sitten, joten tämä tulos ei varmaan vaikuta kuin juuston vaihtoon. Sitä kuluu aika paljon, eikä tähän mennessä valittu ole ollut mikään vähärasvainen vaihtoehto. Kevyt maidostani en aio luopua. Sillä määrällä, jonka minä sitä käytän ei pitäisi olla hirveää merkitystä eikä vähärasvainen maito todellakaan ole minun suosikki. Ensi syksynä olisi mukava päästä mittauttamaan kolesteroli vähän tarkemmin.

Tämä päivä alkoi melko aikaisin, kun joku päätti pitää jotain meteliä rappukäytävässä, mitä lienee tehnytkään, mutta kuulosti uunipeltien paukuttelulta. Koska kuuden aikaan aamulla ei voi mitään järkevää tehdä niin muutama tunti meni YLE areenaa ja aamupalaa syödessä. Ja koska tänään oli vapaapäivä vuorossa oli pyykkiä ja siivousta. Viisi koneellista pyykkiä pyöri ja kämppäkin tuli siistiksi. Hassua taas huomata kuinka paljon sitä saakaan aikaan, kun nousee aikaisin.

Nyt kun kadut alkaa olla puhtaita niin olen päässyt aukaisemaan rullaluistelu kauden. Ihan sika mukavaa ja pääsee tekemään vähän pitempiä lenkkejä ja katsastamaan muitakin kaupunginosia. Pyöräilemään en jaksa liikuntatarkoituksessa lähteä.

Olen tottunut siihen ettei minulla käy vieraita ja on tosi hassua kun joku oikeasti soittaa ovikelloa. En ole tottunut siihen ääneen ja pitää aina miettiä oliko se oikeasti minun ovikello. No tänään se oli. TV-lupatarkastaja kävi vierailulla. No turha reissuhan se oli.

Käsityö rintamalla on aika hiljaista. Muutama työ kesken, mutta motivaatiossa on lama-aika. Ehkä se tästä vielä tulee takaisin, pitäisi vain keksiä jotain hauskaa neulottavaa ensin.